Electronic Orange - ručně dělané analogové kytarové efekty, opravy, modifikace a servis
Electronic Orange - ručně dělané analogové kytarové efekty, opravy, modifikace a servis
RYCHLÝ KONTAKT
telefon: +420 723481266
info@electronicorange.cz
NOVINKY
novinka nový příspěvek
(max. 10 dnů starý)

aktualizace aktualizace článku
(max. 7 dnů stará)

-------------- 2018 --------------

23.4. Máme 4 efekty v nové skupině Nicka Masona "Saucerful of Secrets". Lee Harris používá Pig Hoofy a Bananaboost a Gary Kemp používá náš Moon Vibe MkII.

-------------- 2017 --------------

8.3. Už nebudeme opravovat efekty vyrobené po roce 2000.

-------------- 2016 --------------

20.1. Gilmourish.com zveřejnili review našeho pedálu Bananaboostu.

-------------- 2015 --------------

5.8. Andrzej Kwiatkowski poslal video, kde předvádí jak skvěle zní Pig Hoof MkII s BK Butler Tube driverem.

2.7. Do naší nabídky byla přidána nová verze našeho boosteru/fuzzu/equalizéru Bananaboost. Ten je založen na 18V Power Boostu, který používal například David Gilmour. Náš pedál je ovšem napájen pohodlnými 9V a napětí se zdvojuje teprve uvnitř.

1.1. Matt Sorum z Guns N'Roses vlastní dva naše pedály - Pig Hoof a Moon Vibe MkII.

-------------- 2013 --------------

20.8. Gilmourish.com zveřejnili review našeho pedálu Moon Vibe MkII.

2.5. Gilmourish.com zveřejnili review našeho pedálu Pig Hoof MkII.

19.2. Jamstage.cz zveřejnili profi video našeho thereminu.

-------------- 2012 --------------

03.11. Firma Widara uvedla na trh námi navržený model thereminu pod názvem Distant Voices.
Více v našem blogu.
Nacházíte se na: Electronic Orange > Blog > Jen Double Sound - popis opravy efektu

Jen Double Sound - popis opravy efektu

Electronic Orange: Jen Double Sound - popis opravy efektu
Přišel mi na opravu a repasování již druhý Jen Double Sound. Double Sound byl vyráběn od konce let šedesátých do let sedmdesátých letech firmou Jen v Itálii a posléze v USA.

Jak už název efektu napovídá, jedná se o dva pedály v jednom - wah a fuzz. Konkrétně Cry Baby wah a Fuzz Face. Co ale dává tomuto pedálu vyniknout nad ostatními je fakt jak jsou tyto dva efekty zapojeny - nikoli za sebou, ale vedle sebe.

Když signál vchází do efektu, vchází najednou do fuzzu i do wahu a na výstupu se míchá. K čemu je to dobré? Jednak se tak vyřeší notorický problém s vintage fuzzem za wah pedálem, kdy to buď moc nekváká nebo to osciluje (a je nutno na výstup kvákadla zařadit buffer aby na sebe výstup kvákadla a vstup fuzzu "nekoukaly"). A druhak je zvuk prostě jiný, protože vedle fuzzovaného signálu pluje čisté kvákání. Není to klasický promodulovaný fuzz, jak ho známe, když zařadíme tyto dva efekty za sebe.

Další zajímavou vlastností tohoto pedálu je jak málo se rozevírá. Zatímco standardnímu kvákadlu lze při maximálním rozevření naměřit vepředu otvor asi 3.4 cm, tohle tam má o centimetr(!) méně. Na noze je to velmi znát a dalo by se předpokládat, že i na výraznosti kvákání, ale ouha, kváká to výborně. On je totiž uvnitř použit potenciometr na míru. Ač je označen 100k/S má ve skutečnosti lehce pod dva megaohmy. Vzhledem k malému rozevírání a nelineárnímu průběhu odporové dráhy potenciometru, využívá kvákadlo jen asi 120ti kilový úsek a to je přesně to, co kvákadlo potřebuje. Jinak zapojení kvákadla odpovídá standardnímu Cry Baby a zapojeni Fuzz Face má jen menší odpor ve zpětné vazbě a pár drobných úprav, které nestojí za řeč. Co stojí za řeč je napětí na kolektoru druhého tranzistoru, které je 6.8V.

Na efektu lze navolit buď čisté kvákání nebo čisté kvákání plus přimíchaný fuzz. Samotný fuzz navolit nejde, což je škoda, protože hraje velmi pěkně. Nicméně toto lze zařídit jednoduchou modifikací.

Dodanému pedálu vypadával zvuk a po otevření bylo na první pohled vidět, že se na něm podepsal jak zub času tak zub druhé italské směny před večeří, v prázdninovém období. Efekt měl rovněž oproti standardu dodělaný true bypass.

Červený Fasel měl na sobě razítko 500 (mH) a někdo se do něj již dostával nožem. Jeden z tranzistorů Fuzz Face měl studený spoj a velmi zkorodované vývody, takže jsem ho musel vyndat celý a vývody obrousit smirkem. Vstupní tranzistor kvákadla byl "chycený" a produkoval šum a nechvalně známý zvuk právě smažených vajec. Vyměnil jsem ho za podobný typ ze 70tých let a efekt přestal šumět úplně.
Poté jsem celý pedál rozpájel a vyvrtal díru na DC zásuvku a novou díru na uchycení desky, která před tím působila "pohozeným" dojmem. Poté jsem vyčistil a proměřil potenciometr a opět vše spájel dohromady silnými a spolehlivými lankovými vodiči a přidal kvalitní patentky na 9V baterii. Nakonec jsem přilepil chybějící přední špunt a efekt mohl nazpět k majiteli v plně funkčním stavu a připraven na zátěž pódiových vystoupení.
Electronic Orange: Jen Double Sound - popis opravy efektu Electronic Orange: Jen Double Sound - popis opravy efektu Electronic Orange: Jen Double Sound - popis opravy efektu Electronic Orange: Jen Double Sound - popis opravy efektu Electronic Orange: Jen Double Sound - popis opravy efektu Electronic Orange: Jen Double Sound - popis opravy efektu 
Electronic Orange: Jen Double Sound - popis opravy efektu Electronic Orange: Jen Double Sound - popis opravy efektu Electronic Orange: Jen Double Sound - popis opravy efektu 

csen

NÁHODNÉ VIDEO
DOPORUČUJEME
https://www.theremin-widara.com/category/distant-voices-theremin-by-widara/
http://www.gilmourish.com/
http://www.kitrae.net/music/big_muff_history.html
http://www.theremin.us/
http://www.audiokonektory.cz/
  web-design: Electronic Orange, 2010